středa 16. února 2011

Stáž

     Zdravím všechny čtenáře. Důvod mojí odmlky je dvojí, vlastně trojí. Dva dny v týdnu teď trávím v práci. Tedy na stáži, ale my tomu říkáme práce a pokoušíme se u toho pracovat. :-)
     Do toho jsem dokončovala zakázku, jeden překlad pro nejmenovanou organizaci, za což mi kynula jistá finanční doměna, což jistě uznáte, že má své nepochybné výhody.
     Za třetí Christian selhal. Už několik dní nám nejde internet. Naše oblíbená teorie praví, že pravděpodobně neplatil za připojení. Pro nás to samozřejmě znamená nevýhodu, protože musíme nyní častěji vyhledávat nejbližší Starbucks, což pro některé z nás (že Jani) je zátěž, když jste milovníky dobré kávy. Já volím veřejnou knihovnu. A kdo mě dobře zná, tak moje závislost na knížkách se téměř rovná závislosti jiných na kávě. Ale knihovna má velkou nevýhodu pro ty, kteří chtějí skypovat s rodinou nebo s přáteli. Všude visí velké nápisy o tom, jak je třeba být potichu. A tak jsem včera jsem strávila hodinu před vyučováním v kuchyňce na fakultě a přes skype radila sestřejak se připojit na elektronické zdroje Masarykovy univerzity, s notebookem na kolenou a postupně zaujímajíc různé vhodné a zároveň důstojné polohy, což byl skoro nemožný úkol vzhledem ke společenské sukni a podpatkům. Na mikrovlnku jsem ho položit nemohla, protože tam se začal ztrácet signál... Jak mi v tomto ohledu schází naše knihovna na FSS, kde nechali postavit telefonní budku... Není v ní telefon, ale slouží všem, kteří by jinak po zazvonění mobilu sprintovali z knihovny, aby mohli hovořit s osobou na druhém konci. Ať žijí inovativní knihovníci.
     Ale abych se vrátila ke svojí stáži. Moje "pracovní" povinnosti se různí. Od krátkého výzkumu o prioritách Litevského předsednictví OBSE, přes zjišťování vhodných hotelů pro cestování do Prahy a zkoumání menu pražských hotelů za účelem zjištění cenových relací pro odhad cen na chystanou konferenci, až po četbu článků do připravované monografie na téma Střední Evropa - USA.
      To by bylo asi pro dnešek všechno. Mějte se hezky a užívejte si únor.

Žádné komentáře:

Okomentovat